ရန္ပိုင္ | ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပုိင္းရွိ မုိးနဲႏွင့္ အေရွ႕ပိုင္းရွိ က်ိဳင္းတုံ ေဒသကုိ ဆက္သြယ္မည့္ ရထားလမ္းကုိ စစ္အစုိးရက ေဖာက္လုပ္ေန ျခင္းသည္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ေခ်ာေမြ႔ ေစရန္ထက္ အပစ္ရပ္ အဖြဲ႔မ်ားအေပၚ စစ္ေရးျပင္ဆင္မႈ အတြက္ျဖစ္သည္ဟု ရွမ္း လူ႔အခြင့္ေရး အဖြဲ႔မ်ားက ေျပာဆုိလုိက္သည္။
ဤရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား လယ္ေျမဧက ေထာင္ခ်ီ၍ အသိမ္းခံခဲ့ရၿပီး တုိင္ၾကားလွ်င္ ေထာင္ခ်ပစ္မည္ ဆုိသည့္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း ရွမ္းအမ်ိဳးသမီး ေရးရာ ဆက္သြယ္လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ေရး အသင္း (SWAN) ႏွင့္ ရွမ္းလူ႔အခြင့္ေရး မ႑ိဳင္ (SHRF) တို႔မွ ယေန႔ ထုတ္ျပန္သည့္ အစီရင္ ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
SWAN အဖြဲ႔မွ ယိင္းဟန္ဖက “ဒီရထားလမ္းဟာ ခရီးသည္ေတြ အတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ စစ္တပ္ရဲ႕ တင့္ကားေတြ အေျမာက္ေတြ သယ္ဖုိ႔ပါ” ဟု ေျပာသည္။
အဆုိပါ ရထားလမ္းသည္ စစ္အစုိးရက နယ္ျခားေစာင့္ တပ္ဖြဲ႔အျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ဖိအားေပး ခံေနရသည့္ ‘၀’ ျပည္ ေသြးစည္း ညီညြတ္ေရး တပ္မေတာ္ (UWSA) ထိန္းခ်ဳပ္ ထားသည့္ ေျမာက္ပုိင္း ေဒသႏွင့္ ေတာင္ပုိင္း ေဒသကုိ ပုိင္းျခားထား လုိက္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ရွမ္းျပည္ တပ္မေတာ္(ေတာင္ပုိင္း) (SSA-S) အဖြဲ႔ အပါအ၀င္ တျခားတုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားကုိ ထုိးစစ္ဆင္ တုိက္ခိုက္ ပါက စစ္ေရး အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းမ်ား လြယ္ကူလွ်င္ျမန္စြာ သယ္ယူႏုိင္ေၾကာင္းလည္း ၎က ဆိုသည္။
ဤရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား လယ္ေျမဧက ေထာင္ခ်ီ၍ အသိမ္းခံခဲ့ရၿပီး တုိင္ၾကားလွ်င္ ေထာင္ခ်ပစ္မည္ ဆုိသည့္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း ရွမ္းအမ်ိဳးသမီး ေရးရာ ဆက္သြယ္လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ေရး အသင္း (SWAN) ႏွင့္ ရွမ္းလူ႔အခြင့္ေရး မ႑ိဳင္ (SHRF) တို႔မွ ယေန႔ ထုတ္ျပန္သည့္ အစီရင္ ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
SWAN အဖြဲ႔မွ ယိင္းဟန္ဖက “ဒီရထားလမ္းဟာ ခရီးသည္ေတြ အတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ စစ္တပ္ရဲ႕ တင့္ကားေတြ အေျမာက္ေတြ သယ္ဖုိ႔ပါ” ဟု ေျပာသည္။
အဆုိပါ ရထားလမ္းသည္ စစ္အစုိးရက နယ္ျခားေစာင့္ တပ္ဖြဲ႔အျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ဖိအားေပး ခံေနရသည့္ ‘၀’ ျပည္ ေသြးစည္း ညီညြတ္ေရး တပ္မေတာ္ (UWSA) ထိန္းခ်ဳပ္ ထားသည့္ ေျမာက္ပုိင္း ေဒသႏွင့္ ေတာင္ပုိင္း ေဒသကုိ ပုိင္းျခားထား လုိက္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ရွမ္းျပည္ တပ္မေတာ္(ေတာင္ပုိင္း) (SSA-S) အဖြဲ႔ အပါအ၀င္ တျခားတုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားကုိ ထုိးစစ္ဆင္ တုိက္ခိုက္ ပါက စစ္ေရး အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းမ်ား လြယ္ကူလွ်င္ျမန္စြာ သယ္ယူႏုိင္ေၾကာင္းလည္း ၎က ဆိုသည္။
မုိးနဲ ေဒသတြင္ မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ လယ္ေျမမ်ားကုိ ေလ်ာ္ေၾကးမေပးဘဲ သိမ္းယူခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ စုိက္ပ်ိဳးေျမမ်ားကုိ ေရသြင္းျခင္းမရွိေစရန္ ၿမိဳ႕နယ္ အာဏာ ပုိင္ မ်ားက တားျမစ္ထားေၾကာင္း၊ ဆုံးရႈံးခဲ့သည့္ ေျမဧကမွာ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး မုိးနဲေဒသရွိ ေျမနိမ့္စုိက္ပ်ိဳးေျမ၏ ၁၃ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လယ္သမားမ်ား၏ ဆုံးရႈံးရသည့္ ေငြပမာဏမွာ က်ပ္ေငြ သိန္း ၂၅၀ ခန္႔ (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅၀၀၀) ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
စစ္အစုိးရက မုိးနဲႏွင့္ နမ့္စန္အၾကားတြင္လည္း ၄၄ကီလုိမီတာရွည္သည့္ ရထားလမ္းတခုကုိ ယခင္က ေဖာက္လုပ္ခဲ့ ေသာ္လည္း အခ်ိန္တုိအတြင္း အျမန္တည္ေဆာက္ျခင္းေၾကာင့္ အရည္အေသြး မေကာင္းဘဲ ရထားလမ္းပုိင္းမ်ား တည္ေဆာက္ ထားသည့္ တာေပါင္မ်ား ၿပိဳက်ျခင္း၊ လမ္းေခ်ာ္ျခင္းမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ရထားျဖင့္ ခရီးသြားလာသူ အနည္းအက်ဥ္းသာရွိသည္ဟု အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထုိ႔အျပင္ မုိင္းခုတ္ေဒသမွ ထြက္ရွိသည့္ ေက်ာက္မီးေသြးမ်ားကုိလည္း ထုိင္းႏုိင္ငံ ခ်င္း႐ိုင္ခ႐ိုင္သုိ႔ တင္ပုိ႔ရန္လည္း စစ္အစိုးရက စီစဥ္ထားသည္ဟု သိရသည္။
SHRF အဖြဲ႔မွ ပင္ခမ္းက“စစ္အစုိးရက ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကတဆင့္ ျမန္မာျပည္မွာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာမယ္လုိ႔ ေျပာေန တယ္။ တကယ္လက္ေတြ႔မွာ စစ္ျပင္ေနတာပဲ။ အိမ္နီးခ်င္းေတြအေနနဲ႔ ဒီစစ္ဇုန္ေတြမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖုိ႔ သင့္မသင့္ စဥ္းစားဖုိ႔ ေကာင္းတယ္”ဟု ဆုိသည္။
ယခု တည္ေဆာက္ ေနသည့္ ရထားလမ္းကုိ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္က ႀကီးၾကပ္ ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး သံလြင္ျမစ္ကုိ ျဖတ္၍ ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ ယခုတႀကိမ္ ပထမဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
source by : ဧရာဝတီ
စစ္အစုိးရက မုိးနဲႏွင့္ နမ့္စန္အၾကားတြင္လည္း ၄၄ကီလုိမီတာရွည္သည့္ ရထားလမ္းတခုကုိ ယခင္က ေဖာက္လုပ္ခဲ့ ေသာ္လည္း အခ်ိန္တုိအတြင္း အျမန္တည္ေဆာက္ျခင္းေၾကာင့္ အရည္အေသြး မေကာင္းဘဲ ရထားလမ္းပုိင္းမ်ား တည္ေဆာက္ ထားသည့္ တာေပါင္မ်ား ၿပိဳက်ျခင္း၊ လမ္းေခ်ာ္ျခင္းမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ရထားျဖင့္ ခရီးသြားလာသူ အနည္းအက်ဥ္းသာရွိသည္ဟု အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထုိ႔အျပင္ မုိင္းခုတ္ေဒသမွ ထြက္ရွိသည့္ ေက်ာက္မီးေသြးမ်ားကုိလည္း ထုိင္းႏုိင္ငံ ခ်င္း႐ိုင္ခ႐ိုင္သုိ႔ တင္ပုိ႔ရန္လည္း စစ္အစိုးရက စီစဥ္ထားသည္ဟု သိရသည္။
SHRF အဖြဲ႔မွ ပင္ခမ္းက“စစ္အစုိးရက ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကတဆင့္ ျမန္မာျပည္မွာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာမယ္လုိ႔ ေျပာေန တယ္။ တကယ္လက္ေတြ႔မွာ စစ္ျပင္ေနတာပဲ။ အိမ္နီးခ်င္းေတြအေနနဲ႔ ဒီစစ္ဇုန္ေတြမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖုိ႔ သင့္မသင့္ စဥ္းစားဖုိ႔ ေကာင္းတယ္”ဟု ဆုိသည္။
ယခု တည္ေဆာက္ ေနသည့္ ရထားလမ္းကုိ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္က ႀကီးၾကပ္ ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး သံလြင္ျမစ္ကုိ ျဖတ္၍ ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ ယခုတႀကိမ္ ပထမဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
source by : ဧရာဝတီ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
သင္ႀကိဳက္တာေရးပါ။