နရီလင္းလက္ | ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ ရထား ပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ေရာင္းခ်မႈ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ အတြက္ ခ်စ္ၾကည္ေရး လက္ေဆာင္ အေနႏွင့္ ဤျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ရထားတြဲ ဆုိင္းမ်ားကိုလည္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ လာေရာက္ တပ္ဆင္ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ ရထားပို႔ေဆာင္ ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။

“၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ခ်ဳပ္ထားတဲ့ စာခ်ဳပ္အရ တ႐ုတ္ကို ဓာတ္ေငြ႔ေတြ ေတာ္ေတာ္ေရာင္းလိုက္ရတယ္။ ဒီအတြက္ တ႐ုတ္က ခ်စ္ၾကည္ေရးအေနနဲ႔ ဆိုၿပီး ျပန္လုပ္ေပးတာ။ ၿပီးရင္ သတင္းစာမွာ တ႐ုတ္နဲ႔ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈရလို႔ တ႐ုတ္က ဘယ္လိုေတြ အကူအညီေပးတာဆိုၿပီး ေျပာဦးမယ္။ အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက အရင္းအျမစ္ေတြ အမ်ားႀကီးဆံုး႐ႈံးသြားတာကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။

ရန္ကုန္မွ ပ်ဥ္းမနား ေရဆင္း အေက်ာ္၊ ေနျပည္ေတာ္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနအထိ မီးရထားလမ္းေၾကာင္းဆြဲထားေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္လမ္းမွာ ၂၂၆ မိုင္ရွိၿပီး ေဖာက္လုပ္မည့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလမ္း တေလွ်ာက္တြင္ လွ်ပ္စစ္မီးအျပည့္အ၀ ရရွိရန္ ျပဳလုပ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

“ဘူတာကေတာ့ ေပါင္းေလာင္း စစ္ေရးျပကြင္းနားမွာရွိတယ္။ ဒီပေရာဂ်က္ လုပ္ေနတာေတာ့ၾကာၿပီ” ဟု အဆိုပါ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး အရာရွိကေျပာသည္။

လာမည့္ ၂၀၁၃ တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံက အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပမည့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားၿပိဳင္ပြဲအမီ ယခု ရထားလမ္းကို ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ဒီ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကို ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ကားလမ္းမႀကီးနဲ႔ ယွဥ္ၿပီးေဖာက္သြားမယ္။ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ဆိုတဲ့ အတိုင္းအခ်ိန္ ၃ နာရီပဲ ၾကာမယ္” ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဗိုလ္မႉးႀကီး တဦးကဆိုသည္။

ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားတြင္ သံုးစြဲေနေသာ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားမ်ားသည္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို အသံုးျပဳ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားလံုေလာက္မႈ မရွိသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနႏွင့္ မည္ကဲ့သို႔ ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ စီစဥ္မည္ကို မသိရေၾကာင္း သူ ကေျပာသည္။

“တျပည္လံုးကို မီးမွန္ေအာင္ မေပးႏိုင္ေသးတဲ့ အတိုင္းအတာမွာ လွ်ပ္စစ္နဲ႔ ေျပးမယ့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ယူဆရေပမယ့္ အာဏာပိုင္ေတြ တည္ထားတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ကို ဆက္သြယ္ေပးမယ့္လမ္း ဆိုေတာ့ လုပ္ခ်င္ရင္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လို႔ ရတယ္ေလ” ဟု ေနျပည္ေတာ္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အႀကီးတန္း အင္ဂ်င္နီယာ တဦးက ဆိုသည္။

ဇူလိုင္ ၈ ရက္ေန႔တြင္ အတြင္းေရးမႉး ၁ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ႀကီး သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦး တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးသြား ေရာက္ခဲ့စဥ္က မီးရထားစက္ေခါင္း ထုတ္လုပ္ေရးစက္႐ံု၌ ေျမေအာက္ရထားတြဲ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ၾကည့္႐ႈခဲ့ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ သေဘာတူညီထားေသာ စာခ်ဳပ္အရ စိန္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေျမႏွင့္ ပတၱျမား ဓာတ္ေငြ႕ေျမတို႔မွ ထြက္ရွိသည့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ကူမင္းသို႔ ပိုက္လိုင္းျဖင့္ တင္ပို႔ ေရာင္းခ်သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္း ဓာတ္ေငြ႔ေျမ ႏွစ္ခု္မွ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ထြက္ရွိမႈသည္ တေန႔လွ်င္ ကုဗသန္း ၇၀၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

source by : ဧရာဝတီ

0 comments:

Post a Comment

သင္ႀကိဳက္တာေရးပါ။